Kancelaria Radców Prawnych » Pozostała oferta » Podatek od nieruchomości

Podatek od nieruchomości

Udzielamy bieżącej pomocy prawnej w sprawach dotyczących podatku od nieruchomości.

Dzięki naszemu doświadczeniu zawodowemu w tym obszarze oraz bieżącej znajomości dynamicznie zmieniającego się orzecznictwa sądów administracyjnych, pomagamy w możliwej optymalizacji podatku od nieruchomości skutkującej zmniejszeniem zobowiązania podatkowego lub odzyskaniem nadpłaconego podatku.

Co obejmują usługi w zakresie podatków od nieruchomości?

Praktyka prawna w zakresie podatków od nieruchomości obejmuje kompleksowe wsparcie klientów, u których wystąpiły okoliczności związane z koniecznością rozliczenia podatku od nieruchomości.

• Udzielamy doradztwa i wsparcia Klientom, u których zachodzi konieczność rozstrzygania wątpliwości w kwestii zakwalifikowania wybranych składników majątkowych jako obiektów budowlanych, które wykorzystywane są w celu prowadzenia działalności gospodarczej.
  • Reprezentujemy naszych Klientów w postępowaniach podatkowych, które dotyczą podatków od nieruchomości. Posiadamy doświadczenie w postępowaniach jurysdykcyjnych oraz w postępowaniach sądowoadministracyjnych. Nasi specjaliści pomagają także we wnoszeniu skarg kasacyjnych oraz reprezentują Klientów w postępowaniach kasacyjnych przed Naczelnym Sądem Administracyjnym.
  • Naszym Klientom doradzamy także w sprawach, które dotyczą stwierdzenia nadpłaty podatku od nieruchomości oraz uzyskania jej zwrotu.
  • Posiadamy także bogate doświadczenie w reprezentowaniu naszych Klientów w postępowaniach zabezpieczających oraz egzekucyjnych.
  • Udzielamy wsparcia w sporach naszych Klientów z organami podatkowymi w przypadku wątpliwości co do interpretacji obowiązujących przepisów.

Nasi specjaliści pomogli już wielu klientom uniknąć konsekwencji związanych z nieprawidłowościami, które wynikają z obowiązku rozliczenia podatku od nieruchomości.

Kto płaci podatek od nieruchomości?

Zarówno osoby fizyczne, jak i osoby prawne zobowiązane są do prawidłowego zadeklarowania i rozliczenia podatku, który należy zapłacić od nieruchomości lub w efekcie otrzymania spadku lub darowizny. Niedopełnienie obowiązku wobec organów podatkowych będzie skutkowało uruchomieniem przeciwko podatnikowi rygorystycznych przepisów karnoskarbowych, które mogą wiązać się z poważnymi konsekwencjami. Dlatego też w ofercie usług Kancelarii KHM znajduje się doradztwo w zakresie podatków od nieruchomości oraz podatków od spadków i darowizn, które świadczymy zarówno osobom fizycznym, jak i podmiotom gospodarczym.

Prawidłowe rozliczanie podatków od nieruchomości

Prawne wsparcie osób fizycznych i prawnych, u których wystąpiły okoliczności związane z podatkiem od nieruchomości, dotyczy zwykle ustalenia wysokości podatku oraz prawidłowego zadeklarowania i rozliczenia go w organach podatkowych. Niestety kwestie te są mocno skomplikowane, w związku z czym osoby, które na co dzień nie mają do czynienia z podatkami od nieruchomości mogą mieć problem z prawidłowym spełnieniem tego obowiązku. Błędy mogą niestety słono kosztować, dlatego doradztwo i wsparcie adwokata lub radcy prawnego może ustrzec przed naprawdę przykrymi konsekwencjami.

Zaufali nam

Przeczytaj co o nas mówią nasi klienci